Skip to content
Firmy Podkarpacie

Firmy Podkarpacie

Wsparcie dla lokalnego biznesu

  • Biznes online
  • Własna firma
  • JDG
  • Rozwój biznesu
  • Home Office
  • Pozostałe
  • Lista artykułów
  • Skontaktuj się
  • Strona główna
  • Biznes online
  • 10 powodów dlaczego dobra obsługa klienta jest kluczowa dla rozwoju Twojego biznesu
  • Biznes online
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

10 powodów dlaczego dobra obsługa klienta jest kluczowa dla rozwoju Twojego biznesu

11 lipca 2021

W dzisiejszym wysoce konkurencyjnym środowisku biznesowym istnieje ciągła i niekończąca się walka, z którą musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca. Ci, którzy potrafią się przystosować, przetrwają i będą się rozwijać, co doprowadzi do niemal nieograniczonego sukcesu finansowego i nasycenia rynku. Tych, którzy nie potrafią patrzeć na biznes z szerszej perspektywy, czeka powolna, lecz nieuchronna śmierć.

Walka, która toczy się dzisiaj, stawia zyski w opozycji do konieczności pełnej satysfakcji klienta. Nie wszyscy żyją według przekonania, że klient ma zawsze rację. Nie wszyscy są tak samo zainteresowani satysfakcją klienta jak inni. Ale to ci, którzy nie ustępują i nie zapadają się w pogoń za zyskami ponad wszystko, ostatecznie wygrywają w tym bezwzględnym klimacie biznesowym.

Każdy biznes, który chce przetrwać koniecznie musi uświadomić sobie jak ważna jest solidna obsługa klienta. Nie chodzi tylko o to, aby klient zawsze miał rację. Chodzi o traktowanie klientów tak, jak traktujesz swoją rodzinę. I nie dzieje się to poprzez rozmowę z nimi lub szukanie jakiegokolwiek możliwego sposobu, aby wyciągnąć od nich więcej pieniędzy. Dzieje się tak, gdy naprawdę robisz wszystko, co w Twojej mocy, by dzięki Twoich produktom i usługom życie klientów stawało się prostsze.

Jeśli poważnie myślisz o stworzeniu monumentalnej firmy lub chcesz rozszerzyć swój obecny zasięg, musisz zrozumieć powody, dla których obsługa klienta jest tak ważna. Konsumenci mają tak wiele możliwości wyboru, z kim chcą robić interesy, więc musisz wyróżniać się na tle konkurencji. Co cię wyróżnia? Jaką wartość dodaną wnosisz do stołu? Dlaczego klient miałby współpracować z Tobą, a nie z konkurencją? Każdy, kto poważnie myśli o zrobieniu znacznych postępów w biznesie, musi zrozumieć, dlaczego obsługa klienta jest tak ważna.

Poniżej przestawiamy dziesięć powodów, dla których powinieneś zastanowić się czy Twoja firma odpowiednio dba o swoich klientów.

1. Utrzymanie relacji z istniejącym klientem jest znacznie tańsze niż pozyskanie nowych

Przyciągnięcie nowego klienta do firmy kosztuje średnio około pięć razy więcej niż utrzymanie istniejącego klienta. Ta logika sama w sobie powinna podkreślać znaczenie zapewnienia doskonałej obsługi klienta. Po co ryzykować utratę klienta? Lokalizowanie nowych klientów jest bardzo kosztowne, a każda firma powinna zrobić wszystko, co w jej mocy, aby klient był zadowolony i chciał kontynuować z nami współpracę.

2. Obecni klienci są bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów i usług niż nowi klienci

Poza zwykłymi próbami zatrzymania istniejących klientów, ponieważ jest to mniej kosztowne, ważne jest, aby pamiętać, że sprzedaż czegokolwiek nowemu klientowi jest również znacznie mniej prawdopodobna. W większości przypadków prawdopodobieństwo sprzedaży nowemu klientowi waha się w przedziale 5–20%, podczas gdy sprzedaż istniejącemu klientowi waha się w przedziale 60–70%.

3. Doskonała obsługa klienta skutkuje redukcją ogólnych problemów

Traktując swoich klientów jak złoto, z pewnością ograniczysz ogólne problemy związane z Twoją firmą, sprzedażą i potencjalne problemy prawne, które mogą się pojawić. Traktuj swoich klientów źle, a możesz być prawie pewien, że w jakimś momencie napotkasz problemy. Te problemy często mogą doprowadzić do złej reputacji na rynku i przedwczesnego upadku Twojej firmy.

4. Doskonała obsługa klienta poprawia wizerunek publiczny i wzmacnia Twoją markę

Jeśli interesuje Cię opinia publiczna, Twoja reputacja lub siła Twojej marki, absolutnie musisz zapewnić wysoką jakość obsługi klienta. Skutkuje to nie tylko pozytywnymi recenzjami, ale także sprawia, że jesteś pierwszym, co przychodzi na myśli każdego, kto szuka Twojego rodzaju produktów, usług lub informacji.

5. Bardziej prawdopodobne jest, że zatrzymasz swoich klientów na dłużej

Kiedy oferujesz doskonałą obsługę klienta, Twoi klienci są znacznie bardziej skłonni do pozostania w pobliżu i korzystania z produktów i usług Twojej firmy w każdej chwili. Konsumenci chętniej współpracują z firmą, z którą mają świetne doświadczenia, niż szukają kogoś nowego.

6. Reklama szeptana to najlepszy rodzaj reklamy, którego nie można kupić za pieniądze

Absolutnie nie można kupić reklamy szeptanej – takiej, która może mieć monumentalny wpływ na biznes. Jest ona bezcenna. Ludzie są znacznie bardziej skłonni do słuchania rad przyjaciela niż do kierowania się wskazówkami zawartymi w recenzji lub reklamie online. Niezależnie od tego, czy próbujesz zarabiać online, czy offline, świetna obsługa klienta stworzy rzeszę wiernych klientów Twojego biznesu.

7. Poprawia rotację pracowników w Twojej firmie

Pracownicy zwracają szczególną uwagę na to, jak firma traktuje swoich klientów. To silnie rezonuje z ludźmi. Kiedy widzą, że pracodawca traktuje swoich klientów jak złoto, sprawia to, że są dumni z bycia częścią zespołu i nie szukają pracy u konkurencji.

8. Doskonała obsługa klienta otwiera drzwi do nowych partnerstw i innych możliwości

Dobre traktowanie klientów jest zaraźliwe. Otwiera drzwi do nowych partnerstw, zwłaszcza gdy inne firmy widzą, jak dobrze dbasz o swoich obecnych klientów. To z kolei daje Ci szansę nawiązania współpracy z innymi, którzy o obsłudze klienta myślą podobnie. Umacnia się także pozycja Twojej firmy na rynku.

9. Przekazuje silne wartości moralne i przekonanie o misji firmy

Dbanie o swoich klientów przekazuje silny zestaw wartości moralnych i przekonań o misji firmy. Dzięki temu dajesz konsumentom znać, że nie chodzi Ci tylko o zyski, lecz o budowanie silnej i zaangażowanej społeczności. Pokazujesz innym w ten sposób, że poza zarabianiem pieniędzy zależy Ci na tworzeniu przyjaznego środowiska pracy oraz na tym, by sprawiać, że nasz świat staje się lepszym miejscem.

10. Wydłuża życie każdej firmy

Badania wykazały, że obecnie tylko cztery na sto biznesów utrzymuje się na rynku dłużej niż 10 lat. Jeśli ignorujesz potrzeby swoich klientów, skutecznie skracasz żywotność swojej firmy. Przy tak wielu obowiązkach i obowiązkach, jeśli poważnie myślisz o swoim biznesie, musisz skupić się na rdzeniu – swoich klientach. Ponieważ bez nich żaden biznes nie przetrwa.

W jakich branżach sprawdzają się długopisy reklamowe?

Continue Reading

Poprzedni: Z jakimi blogami chcą współpracować firmy? Współpraca blogowa – podstawowe aspekty
Następny: Dlaczego warto wykorzystać wideo w rekrutacji pracowników?

Powiązane wpisy

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Czym jest psychologia marketingu?
  • Rozwój biznesu

Czym jest psychologia marketingu?

7 września 2022
Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?
  • Biznes online

Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

15 września 2021
Jak założyć własną firmę?
  • Biznes online
  • JDG
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Jak założyć własną firmę?

12 lipca 2021
W jakich branżach sprawdzają się długopisy reklamowe?
  • Biznes online
  • JDG
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

W jakich branżach sprawdzają się długopisy reklamowe?

12 lipca 2021
Dlaczego warto wykorzystać wideo w rekrutacji pracowników?
  • Biznes online
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Dlaczego warto wykorzystać wideo w rekrutacji pracowników?

12 lipca 2021
Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Własna działalność gospodarcza z interesującym pomysłem to rozwiązanie, które jest coraz częstszym wyborem młodych przedsiębiorców. Jedynym z...
Czytaj dalej
Czym jest psychologia marketingu?

Czym jest psychologia marketingu?

7 września 2022
Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

15 września 2021
Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu

Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu

25 lipca 2021
Jak założyć własną firmę?

Jak założyć własną firmę?

12 lipca 2021
Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Czym jest psychologia marketingu?
  • Rozwój biznesu

Czym jest psychologia marketingu?

7 września 2022

Nie możesz przegapić

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Czym jest psychologia marketingu?
  • Rozwój biznesu

Czym jest psychologia marketingu?

7 września 2022
Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?
  • Biznes online

Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

15 września 2021
Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu
  • Biznes - Podkarpacie

Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu

25 lipca 2021
Copyright © All rights reserved.