Porozmawiaj z dowolnym przedsiębiorcą lub właścicielem małej firmy, a szybko przekonasz się, że założenie firmy wymaga dużo pracy. Pomysł nie staje się biznesem bez wysiłku. Niektórzy początkujący przedsiębiorcy rozumieją wysiłek potrzebny do założenia firmy, ale mogą nie znać wielu kroków wymaganych do rozpoczęcia przedsięwzięcia biznesowego. Jeśli chcesz włożyć wysiłek, aby zbudować biznes, będziesz chciał znać kroki potrzebne do osiągnięcia swoich celów.
Jak założyć firmę
Zadania takie jak nazwanie firmy i stworzenie logo są oczywiste, ale co z mniej zapowiadanymi, równie ważnymi krokami? Niezależnie od tego, czy chodzi o określenie struktury firmy, czy o opracowanie szczegółowej strategii marketingowej, obciążenie pracą może szybko wzrosnąć. Zamiast kręcić kołami i zgadywać, od czego zacząć, skorzystaj z tej listy kontrolnej, aby przekształcić swoją firmę z żarówki nad głową w prawdziwą istotę.
1. Dopracuj swój pomysł.
Jeśli myślisz o założeniu firmy, prawdopodobnie masz już pojęcie o tym, co chcesz sprzedać, lub przynajmniej na rynku, na który chcesz wejść. Przeprowadź szybkie wyszukiwanie istniejących firm w wybranej branży. Dowiedz się, co robią obecni liderzy marki i dowiedz się, jak możesz to zrobić lepiej. Jeśli myślisz, że Twoja firma może dostarczyć coś, czego inne firmy nie dostarczają (lub dostarczają to samo, tylko szybciej i taniej), masz solidny pomysł i jesteś gotowy do stworzenia biznesplanu.
Określ swoje „dlaczego”.
Zawsze zaczynaj od tego, dlaczego. Dobrze jest wiedzieć, dlaczego rozpoczynasz swoją działalność. W tym procesie rozsądne może być rozróżnienie między [czy] firma służy osobistym powodom, czy rynkowym, dlaczego. Kiedy Twoja przyczyna koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb rynkowych , zakres Twojej działalności zawsze będzie większy niż biznes, który ma służyć osobistym potrzebom ”.
Rozważ franchising.
Inną opcją jest otwarcie franczyzy istniejącej firmy. Koncepcja, podążanie za marką i model biznesowy są już gotowe; wszystko, czego potrzebujesz, to dobra lokalizacja i środki na sfinansowanie operacji.
Wymyśl nazwę swojej firmy.
Niezależnie od wybranej opcji ważne jest, aby zrozumieć powody swojego pomysłu.
Wyjaśnij swoich docelowych klientów.
Zbyt często ludzie rozpoczynają działalność, nie tracąc czasu na zastanowienie się, kim będą ich klienci i dlaczego mieliby chcieć od nich kupować lub zatrudniać.
Musisz wyjaśnić, dlaczego chcesz pracować z tymi klientami – czy masz pasję ułatwiania ludziom życia. Lub czerpać radość z tworzenia sztuki, aby nadać kolor ich światu? Znalezienie tych odpowiedzi pomoże wyjaśnić Twoją misję. Po trzecie, chcesz zdefiniować, w jaki sposób zapewnisz tę wartość swoim klientom i jak przekazać tę wartość w sposób, który są gotowi zapłacić.
Podczas fazy tworzenia pomysłów musisz dopracować najważniejsze szczegóły. Jeśli pomysł nie jest czymś, co Cię pasjonuje lub jeśli nie ma rynku na Twoje dzieło, być może czas na burzę mózgów.
Kluczowy wniosek: aby udoskonalić swój pomysł na biznes, określ „dlaczego”, docelowych klientów i nazwę firmy.
2. Napisz biznesplan.
Kiedy już masz swój pomysł, musisz zadać sobie kilka ważnych pytań: Jaki jest cel Twojej firmy? Komu sprzedajesz? Jakie są Twoje cele końcowe? Jak sfinansujesz koszty uruchomienia? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w dobrze napisanym biznesplanie.
Wiele błędów popełnianych jest przez nowe firmy, które w pośpiechu zajmują się sprawami bez zastanawiania się nad tymi aspektami działalności. Musisz znaleźć docelową bazę klientów. Kto kupi Twój produkt lub usługę? Jeśli nie możesz znaleźć dowodów na popyt na Twój pomysł, to po co?
Przeprowadź badania rynku.
Przeprowadzenie dokładnych badań rynku w Twojej dziedzinie i danych demograficznych potencjalnych klientów jest ważną częścią tworzenia biznesplanu. Obejmuje to przeprowadzanie ankiet, organizowanie grup fokusowych oraz badania.
Jak zorganizować przestrzeń do Home office?
Najlepsze małe firmy mają produkty lub usługi, które odróżniają się od konkurencji. Ma to znaczący wpływ na Twoją konkurencję i pozwala przekazać wyjątkową wartość potencjalnym klientom. Przewodnik dotyczący przeprowadzania badań rynkowych można znaleźć w naszej siostrzanej witrynie business.com.
Założenie własnej firmy nie jest jakieś skomplikowane, bardziej trudne jest utrzymanie się w branży.