Skip to content
Firmy Podkarpacie

Firmy Podkarpacie

Wsparcie dla lokalnego biznesu

  • Biznes online
  • Własna firma
  • JDG
  • Rozwój biznesu
  • Home Office
  • Pozostałe
  • Lista artykułów
  • Skontaktuj się
  • Strona główna
  • JDG
  • Z jakimi blogami chcą współpracować firmy? Współpraca blogowa – podstawowe aspekty
  • Biznes online
  • JDG
  • Własna firma

Z jakimi blogami chcą współpracować firmy? Współpraca blogowa – podstawowe aspekty

10 lipca 2021

Zastanawiasz się, czy Twój blog jest gotowy na podjęcie współpracy? Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę zgłaszając się do firmy w celu propozycji współpracy? Dzisiaj przeprowadzimy Cię przez podstawowe aspekty współpracy blogowej!

1. Pokrewieństwo grupy odbiorców

Liczy się temat, a więc nie każda firma może być wspierana przez każdego blogera. Bloger powinien mieć pokrywające się grono odbiorców z target grupą firmy, czyli powinien mówić do tych osób do których dana firma chciałaby docierać. Właśnie wtedy obie strony obserwują największą wartość dodaną – bloger wciąż jest autentyczny (oczywiście o ile nie bombarduje obiorców zbyt wieloma promocjami produktów oraz sposób promocji jest subtelny), a o produktach lub usługach firmy dowiadują się osoby, które potencjalnie mogłyby być nimi zainteresowane. Intuicyjnie wiadomo, że blogi kulinarne podejmują współpracę z producentami żywności czy sklepami internetowymi, a influencerzy tworzący podcasty kryminalne oraz prowadzący blogi o tej tematyce z wydawnictwami i księgarniami.

2. Statystyki bloga – czy Twoja grupa odbiorców jest wystarczająco duża?

Prowadząc bloga, warto na bieżąco monitorować statystyki, zarówno strony internetowej, jak i kanałów social media, jeśli je posiadasz. Nie ma jasnej odpowiedzi na pytanie, czy Twój blog jest wystarczająco duży, by nawiązać współpracę z wybraną firmą. Natomiast firmy dużo częściej zainteresują się podjęciem barterowej współpracy z właścicielem mniejszej strony internetowej niż współpracy płatnej.
Do analizy danych bloga niezbędny jest Google analytics, jest to bezpłatne narzędzie Google, dzięki któremu dowiesz się między innymi ile osób odwiedza Twoją stronę, ile średnio jeden użytkownik spędza na niej czasu, które artykuły cieszą się największą popularnością i jaki jest obraz Twojego odbiorcy (wiek, płeć, miejsce zamieszkania). W przypadku Instagrama, by mieć dostęp do statystyk, należy przełączyć konto prywatne na konto firmowe, wybierając przy tym najlepiej pasującą kategorię firmy (np. bloger). Takie działanie umożliwia dostęp do podglądu wszystkich niezbędnych danych, czyli liczby odbiorców, ilość polubień czy ilości zapisań danego wpisu.
W mailu z propozycją współpracy blogowej do wybranej firmy najlepiej jest już na wstępie umieścić krótkie podsumowanie statystyk z ostatniego miesiąca i/lub roku. Warto zawszeć tam średnią ilość wpisów w miesiącu, ilość unikalnych użytkowników oraz zasięgi. W przypadku social media warto wspomnieć o liczbie obserwujących dany kanał.

3. Jakość – nie jakoś i bylejakość

Najważniejsze pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć to:
– Czy publikujesz regularnie? Czy masz dłuższe przerwy, np. miesiąc bez jakiegokolwiek wpisu?
– Czy masz kontakt z odbiorcami? Odpowiadasz na bieżąco na zadawane przez nich pytania?
– Czy Twoja strona jest dobrze pozycjonowana w wyszukiwarkach? Piszesz zgodnie z SEO? Twoja treść jest wartościowa i unikalna?
– Czy zdjęcia na Twojej stronie są Twoje i są dobrej jakości?
– Czy Twoja strona ma stronę mobilną?
– Czy poruszasz tematy aktualne, viralowe?

Firmy lub agencje mediowe przed podjęciem współpracy z blogerem najczęściej weryfikują strony internetowe i treści na nich zawarte pod kątem jakości. Jeśli jednak na wszystkie powyższe pytania odpowiedziałeś/odpowiedziałaś „TAK” to prawdopodobnie nie masz się czym martwić!
Pamiętaj, żeby zwracać uwagę na wygląd bloga – jego motyw, czytelność. Unikaj błędów interpunkcyjnych oraz ortograficznych. Google lubi regularność, niepowtarzalność i unikatowość. Jeśli połączysz to z SEO, wykorzystywaniem w publikacjach słów kluczowych, zadbasz o nagłówki i opis meta, sukces jest właściwie murowany!

Dlaczego warto wykorzystać wideo w rekrutacji pracowników?

Continue Reading

Poprzedni: Jak zorganizować przestrzeń do Home office?
Następny: 10 powodów dlaczego dobra obsługa klienta jest kluczowa dla rozwoju Twojego biznesu

Powiązane wpisy

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?
  • Biznes online

Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

15 września 2021
Jak założyć własną firmę?
  • Biznes online
  • JDG
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Jak założyć własną firmę?

12 lipca 2021
W jakich branżach sprawdzają się długopisy reklamowe?
  • Biznes online
  • JDG
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

W jakich branżach sprawdzają się długopisy reklamowe?

12 lipca 2021
Dlaczego warto wykorzystać wideo w rekrutacji pracowników?
  • Biznes online
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Dlaczego warto wykorzystać wideo w rekrutacji pracowników?

12 lipca 2021
10 powodów dlaczego dobra obsługa klienta jest kluczowa dla rozwoju Twojego biznesu
  • Biznes online
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

10 powodów dlaczego dobra obsługa klienta jest kluczowa dla rozwoju Twojego biznesu

11 lipca 2021
Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Własna działalność gospodarcza z interesującym pomysłem to rozwiązanie, które jest coraz częstszym wyborem młodych przedsiębiorców. Jedynym z...
Czytaj dalej
Czym jest psychologia marketingu?

Czym jest psychologia marketingu?

7 września 2022
Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

15 września 2021
Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu

Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu

25 lipca 2021
Jak założyć własną firmę?

Jak założyć własną firmę?

12 lipca 2021
Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Czym jest psychologia marketingu?
  • Rozwój biznesu

Czym jest psychologia marketingu?

7 września 2022

Nie możesz przegapić

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?
  • Rozwój biznesu
  • Własna firma

Interesujący pomysł na biznes – jak zacząć tworzyć własne t-shirty?

27 września 2022
Czym jest psychologia marketingu?
  • Rozwój biznesu

Czym jest psychologia marketingu?

7 września 2022
Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?
  • Biznes online

Unowocześnione szablony na Allegro – co zrobić, aby się na nie przenieść?

15 września 2021
Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu
  • Biznes - Podkarpacie

Kasyna i bukmacherka na Podkarpaciu

25 lipca 2021
Copyright © All rights reserved.